Het is alweer even geleden, maar afgelopen zomer zijn we weer 4 weken op ons geliefde Bali geweest. We willen proberen om het jaar, hier in de zomervakantie heen te gaan. Het is moeilijk uit te leggen wat het met ons doet om weer terug te zijn, maar we worden er alle 4 ontzettend gelukkig van. Ik laat door middel van een fotoverslag zien, wat we in deze maand Bali weer hebben beleefd. Kijk snel mee!

Zo fijn om weer op het strand van Sanur te zijn! Regelmatig gingen we even lekker lunchen op het strand.
We huurden een appartement in het centrum van Sanur. Er zijn heel wat uren zwemplezier beleefd in dit zwembad!

Mijn ouders waren er ook weer voor een paar weken. Hier drinken we gezellig cocktails bij de Bamboo Bar tijdens happy hour. De bekende blauwe banken op het strand, voor degenen die onze fotoverslagen altijd hebben gevolgd…

Toen we nog op Bali woonden waren Thijs en Isa nog niet zo fan van de zee, maar nu grepen ze elke gelegenheid aan om in de zee te zwemmen. Het is hier wat donker op de foto, maar ik vind dat armpje van Thijs om Isa heen zo aandoenlijk 🙂

We zijn ook een aantal keer bij Thijs en Isa’s oude preschool Cheeky Monkeys langs geweest. Isa zou nu in deze kindy class hebben gezeten en schreef haar naam op het bord bij haar oude klasgenootjes.

Hand in hand (want toch wel een beetje spannend…) samen de speeltuin van Cheeky Monkeys weer ontdekken.

Een paar keer zijn we wezen shoppen/eten/spelen in onze favoriete mall, de Mal Bali Galeria. De kinderen gebruikten al hun vakantiegeld voor de Arcade hal.

Dit vinden ze zo leuk om te doen! Mais bestellen bij de locals op het strand!

En gelukkig niet alleen leuk om te doen, maar ook lekker om op te eten!

In het appartementen complex hadden ze gelukkig leuke vriendjes en vriendinnetjes om mee te spelen. Uren hebben ze samen gezwommen, kikkers gezocht, spelletjes gespeeld, geknutseld en bellen geblazen.

Onze lieve nanny’s Raras en Narti waren ook weer lekker vaak bij ons. Soms om op te passen, maar vaak ook gewoon om samen te zijn. Onze Bali family <3

Doordat Raras en Narti af en toe oppasten, hebben wij weer kunnen genieten van de nodige datenights. Dit was bij onze favoriete nieuwe beachclub in Sanur, ABC Beachclub.

Aan het genieten van de Rosella signature drink van ABC Beachclub. Zo lekker!

Ook overdag was ABC 1 van onze favoriete plekjes om te vertoeven.

Baby schildpadjes uitzetten in Kuta blijft geweldig!

Heel veel liefde voor deze broer en zus! Ze vonden de zonsondergang in Kuta zo mooi.

Samen met onze vrienden een middagje naar de Big Garden Corner, aan de rand van Sanur. Een aparte en leuke (speel)tuin met bijvoorbeeld deze olifanten familie gemaakt van frisdrank blikjes. In de waterspeeltuin hadden we helaas wat pech met valpartijen…maar verder was het een leuke plek!

We zijn uiteraard ook weer een dagje naar Bedugul geweest naar het klimpark (Bali Treetop Park). Thijs was weer een paar cm groter en mocht twee extra klimroutes doen ten opzichte van de vorige keer. Isa mocht ook voor het eerst een serieus parcours doen. 5 meter boven de grond (zie foto hierboven). Ik vond het doodeng!

Daarna eten bij Warung Rekreasi met uitzicht op het Bratan meer.

Samen schommelen met uitzicht op het meer.

Elke dag genoten we van het zwembad!

Isa met vriendinnetje Alba aan het spelen op het strand. Ze zaten hier lekker samen te kletsen. Half Engels en half Nederlands, maar ze begrepen elkaar prima.

Tussendoor vierden we Isa haar verjaardag, ook bij de ABC beachclub. Het was een super leuk feestje en Isa is ontzettend verwend!

We genoten ook weer van de nodige meetups met de expat families. Veelal ook weer bij ABC beachclub.

Klimmen in hun favoriete palmboom op het strand blijft ook heel erg leuk!

We blijven Sanur prachtig vinden! Het mooie strand, de rustige zee, de sfeer, de typische bootjes.

Nog meer plezier in de mall. Bij cloud cakes een milkshake drinken met suikerspin erop….op de foto met robots….in elektrische scooters en auto’s rond racen. Thijs en Isa snappen niet dat er in Nederland zo weinig malls zijn.

Met Thijs samen was ik een nachtje weg in het schitterende Movenpick hotel in Jimbaran. We doen dit elk jaar en nu kozen we voor dit hotel. We kregen een upgrade naar een prachtige kamer met een late check-out waardoor we nog wat langer konden genieten samen!

We ontdekten ook een leuke nieuwe family hobby: met z’n allen naar de spa gaan. De kinderen konden er geen genoeg van krijgen. Een uur lang full body massage, fish spa, nagels doen (Isa), haren vlechten (Isa).
Dagje schiereiland (Bukit) en bij Single Fin Beachclub keken we naar de surfers.

Op datzelfde schiereiland probeerden we met vrienden een nieuwe beachclub (Ulu Cliffhouse). Wat een fijn plekje! Kinderen zijn heel welkom, er wordt fijne muziek gedraaid, je kunt er zwemmen, het uitzicht is prachtig en je kunt er vanaf het klif genieten van de zonsondergang,

Uitzicht vanaf het klif.

Vrienden! Zo bijzonder, we kwamen tegelijk op Bali wonen en sindsdien zijn de kinderen bevriend. Als we elkaar in Nederland of op Bali zien, hebben ze altijd meteen zoveel plezier samen!

Er is een nieuwe escape room in Sanur die even getest moest worden. Ze zijn gelukkig (met hulp van Agnes en Peter) ontsnapt!

1 van de redenen waarom we terug willen naar Bali is het zien van de mensen. Het was weer heel fijn om iedereen weer even te zien!

En wat hebben we weer lekker gegeten!

Op de terugreis hadden we zo’n geluk! Het eerste stuk konden we business class vliegen en het tweede stuk premium economy. Dat reist nog eens fijn!

Zoals je kunt zien aan de foto’s hebben we weer op en top genoten. Tussen de aardbevingen door. Dat dan weer wel. Dat was toch wel even spannend hoor! De eerste aardbeving van 6.4 was om kwart voor zeven ’s ochtends. Thijs kwam toen naar ons toe gerend met de mededeling ‘papa, mama, m’n bed danst!’. Zo voelde het ook echt. De tweede aardbeving van 7.2 was ’s avonds om een uur of 8 en die heeft ons echt doen schudden zoals we nog nooit hebben meegemaakt. 30 seconden lijkt dan een eeuwigheid. Bali ligt dicht genoeg bij Lombok om hier behoorlijk last van te hebben. Na deze heftige aardbeving zijn er nog meerdere met een sterkte van boven de 6 geweest en je raakt er een beetje aan gewend, maar eng blijft het zeker.

Het liefst zouden we elk jaar naar Bali gaan, want we worden er super blij van…maar we worden ook blij van nieuwe dingen doen dus volgende zomer wordt het geen Bali. Waarschijnlijk Sri Lanka en de Malediven, maar meer daarover later!