Het eerste deel van deze week waren we nog op vakantie in Maleisie en Singapore, maar daarna was alles weer back to normal. Kindjes weer lekker naar school, wij weer aan het werk, maar toch liep het niet helemaal zoals gepland want Peter en Isa werden helaas ziek.

Vrijdag begonnen we met een ontbijtje in Hotel Jen en dit is werkelijk het meest uitgebreide ontbijtbuffet wat we ooit gezien hebben. Thijs en Isa houden ook zo van hotelontbijtjes!
Na het ontbijt pakken we in en laten we een taxi ons naar het busstation brengen waar we de lokale bus naar Singapore pakken.
We hebben geen idee hoe het werkt en waar we uitkomen in Singapore, maar het loopt allemaal goed en nog veel eerder dan gedacht zijn we bij het hotel.
Thijs is blij z’n best friend weer te zien, de vriendelijke (semi tandloze) doormen van het het Fairmont hotel 🙂
Als member van het hotel kregen we een upgrade naar een suite met zoveel ruimte! Heel bijzonder in Singapore waar elke m2 een fortuin kost
We doen meteen even boodschappen in de supermarkt die onder het hotel ligt en genieten van broodjes kaas en salami! En zie je de dropjes staan? Yaaay 🙂
Peter moet nog wat werk afmaken en ik ga met de kindjes een duik in het zwembad nemen
Lekker even liggen op een bedje en ‘baby wortels’ eten die ze nog nooit hadden gezien
Aan het einde van de middag is Peter klaar met werken en gaan we op pad naar de wijk Kampong Glam waar we heerlijk rond kijken
En deze prachtige moskee zien
Als het etenstijd is gaan we naar een leuk foodcourt wat we nog kennen van de vorige trips en waarvan we weten dat er een speeltuintje bij zit. Perfect!
Kids zijn zoooo blij om weer rijst met kip te eten
Met de metro weer terug naar het hotel. Thijs is steeds heel fanatiek in het zoeken van een vrije stoel 🙂
Als de kindjes slapen, ga ik shoppen in een nabijgelegen mall. Zo leuk!
Helemaal blij om weer eens bij de H&M te kunnen shoppen
Dit was de buit voor de kindjes bij de H&M en Cotton On gekocht
15a
Poolside ontbijtje, niet verkeerd
En na het ontbijt gaan we met de metro en monorail naar Sentosa naar deze leuke waterspeeltuin (Port of Lost Wonder) waar we een geweldige ochtend hebben!
Thijs beleeft z’n eerste schuimparty 🙂
En Isa vindt het vooral een feest om papa nat te schieten
Op 1 of andere manier kwamen we in een feestje terecht en in no time hadden de kids een cupcake gescoord 🙂
Na de waterspeeltuin lopen we nog wat rond op Sentosa. 1 grote kermis….maar wel leuk om een keer gezien te hebben
Isa & Merlion 🙂
En na Merlion gaan we met de monorail terug naar de Vivo City Mall waar de kids nog een rondje in de auto’s mogen rijden
En een rondje in de bootjes mogen varen. Ze zijn echt helemaal weg van alle leuke speeldingen hier in alle malls. Dat heb je op Bali helaas niet.
Voor het avondeten gaan we weer naar hetzelfde foodcourt, want dat vinden Thijs en Isa lekker en ze kunnen spelen terwijl wij rustig eten. Dit spelletje met de oplichtende rondjes is echt favoriet.
Thijs leest Isa voor, voordat ze gaan slapen
En daarna is het Peter z’n beurt om te winkelen. Het is behoorlijk druk op straat!
Zondagochtend wil Isa per se op mijn slippers naar het ontbijt lopen. Nou, vooruit dan…
Isa kreeg een speciaal kinder bordje en geniet van een boterham en rozijntjes
Terwijl ik inpak, zwemt Peter nog even met de kinderen
En nadat we zijn uitgecheckt, lopen we naar de Marina Square Mall om nog wat te spelen en te lunchen voordat we naar het vliegveld gaan
Uiteraard is er op het vliegveld ook weer van alles te spelen en zaten de kids in no time op de bovenste verdieping van het klimding in dit vliegtuigje
Maandag begint niet zo lekker. Peter voelt zich helemaal niet lekker en het lukt hem zelfs niet om mee te gaan naar de dokter, dus ik bel een dokter die aan huis kan komen. Hier arriveert hij in z’n oude ambulance…
Na een check door de dokter blijkt Peter een maag-darm infectie te hebben en krijgt onder andere antibiotica die gelukkig snel aanslaat!
Isa is bezorgd en komt met haar dokterskoffer to the rescue
Dinsdag breng ik de kindjes weer naar school (ze waren op maandag al begonnen, maar door al het gedoe geen foto’s gemaakt)
En ga ik een rondje boodschappen doen in Kuta. 4 verschillende winkels voor alle spullen die ik nodig heb en de Hypermart is helaas dicht voor voorraad inventarisatie 🙁
Als ik thuis kom van m’n rondje Kuta, zit Peter alweer achter z’n bureau te werken. Zo fijn om hem niet meer in bed te zien liggen!
’s Middags heeft Thijs weer zwemles
38aEn daarna neem ik de kids even mee voor een ijsje bij de Mac Donalds
’s Avonds haal ik nog een lekkere koffie bij de Starbucks
Het is alweer een tijdje geleden door alle feestdagen, vakanties en bezoek….maar op woensdag ochtend ga ik naar de meetup op het strand. Een klein en gezellig groepje deze keer!
IMG-20160115-WA0000
De rest van de woensdag is lekker rustig thuis. ’s Middags spelen de kindjes bij en in het zwembad.
En na het eten ga ik met Thijs nog even op pad om een pianica te kopen, een muziekinstrument wat hij gaat leren spelen op school
Gevonden! Thijs is er blij mee! Wij iets minder….oh my wat maakt dat ding lawaai 😉
Uiteraard vindt Isa ook nog iets om lawaai mee te maken 🙂
’s Avonds hebben we via Skype weer een interview voor een artikel over plaatsonafhankelijk werken. Altijd leuk!
Donderdag gaan de kindjes weer naar school. Thijs rent meteen de hele binnenplaats over met vriendje Tommy
Ik wil daarna m’n haar gaan laten kleuren bij de kapper, maar deze blijkt nog niet open….ik baal zo dat ik mezelf troost met een voetmassage 🙂
20160114_130135
Rond half twaalf bellen ze alleen of we Isa willen komen halen, want ze is ziek geworden. Na een paar keer overgeven thuis, valt ze zo bij Peter in slaap
Het is echt zo bizar warm de afgelopen dagen, niet normaal! Bijna 35 graden aan het einde van de middag buiten. Uit de zon. Pffff
Isa kan niks in haar maag verdragen, maar is verder wel vrolijk en actief. Ze krijgt het zelfs voor elkaar om geluid te krijgen uit de pianica 🙂
We hadden gehoopt dat deze week weer lekker ‘normaal’ zou zijn, maar met alle kwaaltjes helaas toch niet. Volgende week dan maar!