We hebben het eerder al eens gehad over de manieren waarop wij geld verdienen hier op Bali.
De meeste inkomsten halen we momenteel uit het freelance werk wat ik hier via Internet verricht.
Maar daarnaast hebben we ook nog wat andere bronnen van inkomsten zoals een paar affiliate websites (barbie-discount.nl) en het verkopen van de balinese tekst borden via Marieke haar webshop (http://balivintageliving.nl/).
Een van de grootste projecten waar we ons afgelopen jaar echter mee bezig gehouden hebben is Moustag, ons interactief bagage label.
Je hebt het vast al eerder voorbij zien komen maar vandaag willen we daar wat meer uitleg over geven.

Moustag

Moustag is een interactief bagage label. Wat betekent dat nu precies?11140063_1081279725229315_4815110323257847297_n
In principe is het een vervanging van je oude papieren bagage label. Met behulp van een moustag aan je koffer of tas ben je net zo beschermd als met een bagage label.Als iemand je koffer vindt dan hoeft hij alleen maar de tag te scannen met zijn telefoon en dan krijg jij automatisch mail dat je koffer gevonden is.
Maar het heeft nog wel meer voordelen dan dat, je prive (adres) gegevens staan niet op de label dus kunnen niet misbruikt worden, het is super eenvoudig om in contact te komen met degene die je koffer vindt en het label is een stuk duurzamer en herbruikbaarder dan een standaard papieren bagage label.

Maar daar houdt het interactieve gedeelte niet op, met behulp van de bijbehorende app die ik ontwikkeld heb kun je ook een reislog bijhouden van waar je geweest bent.
Zo hebben wij afgelopen zomer onze vakantie in Nederland ook vastgelegd met de moustag app; https://moustag.com/user/digitalnomadnl/travelmap
Wil je meer informatie over moustag zelf, kijk dan even op onze website moustag.com

Afgelopen jaar

Het heeft ongeveer een half jaar geduurd om moustag goed te ontwikkelen, dit hebben we in de eerste helft van 2015 gedaan.
De tweede helft zijn we vooral bezig geweest met marketing en promotie. Het heeft even geduurd maar dat begint nu echt een beetje te lopen.
Momenteel is er belangstelling uit onder andere Australië en Amerika om de tag daar te verkopen. We gaan ons dit jaar ook meer focussen op de nederlandse markt en hebben daar al een aantal interessante gesprekken gepland staan.

We hebben iemand gevonden die onze facebook pagina en instagram account bijwerkt en zijn bezig om specifieke markten te benaderen. Zo hebben we eind vorig jaar een variant van de tag gemaakt speciaal gericht op duikers, scuba-bag-tag.com, waar we binnenkort ook wat promotie voor gaan beginnen.

We hebben speciale verpakkingen laten ontwerpen waarmee we ook in winkels verkocht kunnen worden en zijn op zoek naar winkels waar we zouden kunnen beginnen met directe verkoop.
We hebben een eigen printer aangeschaft om zelf aangepaste designs te kunnen printen en meer varianten aan te kunnen bieden.

2016

Met al het werk wat we het afgelopen jaar verzet hebben, zijn we ervan overtuigd dat we echt een goed product hebben wat qua ontwikkeling nog maar net begonnen is.
We hebben nog 1001 ideeën om de tag en app te verbeteren en zijn ontzettend enthousiast om daar dit jaar verder mee aan de slag te gaan.
Er zijn meerdere bedrijven die interesse getoond hebben in de tag dus we gaan ervan uit dat we dit jaar echt stappen kunnen maken met de verkoop.
En wie weet als alles volgens plan verloopt hebben we aan het einde van dit jaar meerdere mensen in dienst om alle orders te verwerken en kunnen we ons volledig gaan richten op het uitbreiden van het reis platform wat we hopen te creeëren met Moustag!

12345675_1185105128183615_6363276359178644067_n

Recent Posts
Comments

Leave a Comment