En vrij snel alweer week 2 in foto’s. We beginnen eindelijk een beetje bij te raken weer, haha! Kijk snel mee naar deze speciale week, want we waren bijna deze hele week in het schitterende El Nido. Nog nooit van El Nido gehoord? Kijk snel mee naar deze foto’s en ik weet zeker dat het op je wishlist komt te staan!

Dag 1: Port Barton – El Nido
Weer een reisdag voor de boeg en wel naar El Nido. De belangrijkste reden voor ons op Palawan te bezoeken. De reis ging weer soepel in ons eigen minibusje met z’n allen en het was nu ruim 4 uur. Gelukkig maar kleine stukjes per dag. We hebben een geweldig kleinschalig hotel weer, met slechts 3 huisjes en we zitten pal aan de zee met prachtig uitzicht! Het dorpje El Nido doet ons een beetje denken aan onze backpack periode’s van jaren geleden. Het is een knus en schattig plaatsje met een leuke sfeer. Hier houden we het wel een weekje uit!
FotorCreated8

Dag 2: Tour A
Er worden hier 4 boot routes gedaan en die zijn A, B, C en D genoemd. Wij huren met z’n allen een eigen boot en kiezen er voor om de route van tour A te doen vandaag. Dit is waarvoor we naar El Nido wilden, wat een prachtig landschap! Het meest blauwe water wat je ooit gezien hebt, de witste stranden en dat allemaal tegen een decor van fotogenieke karstbergen. Ik denk dat de foto’s voor zich spreken hier 🙂
FotorCreated9
Vandaag was ook tweede paasdag en bij terugkomst in het hotel hebben de kindjes nog paaseieren gezocht in de tuin. De dochter van de eigenaar, een meisje van 7, heeft ook meegezocht en Thijs heeft er nu meteen een speelmaatje bij!
FotorCreated10

Dag 3: Los Cabanos beach en werken
Peter heeft een plek gevonden waar hij redelijk kan werken, dus hij wil deze dag een paar uurtjes maken. Ik neem de kinderen met een tricycle mee naar een strand wat in de buurt ligt. We hebben een relaxte ochtend bij beachclub The Beach Shack en genieten van het weer, de zee en een lekkere lunch. In de middag zijn we lekker bij het hotel geweest en Peter heeft gelukkig eindelijk wat werk kunnen doen. Ook wel fijn.
FotorCreated11

Dag 4: Nacpan beach
Voor deze dag hebben we 2 scooters gehuurd en zijn we naar het noorden gereden. Op zoek naar Nacpan beach. Heerlijk om weer even op een scooter te rijden,dat hadden we best gemist, haha! En de wegen waren heerlijk rustig, dat waren we vanuit Bali niet echt gewend, maar dat rijdt wel een stuk fijner. Het eerste stuk van de weg was hartstikke goed, maar het laatste deel was een dirtroad wat ons dus behoorlijk heen en weer geschud en onder het stof bij Nacpan beach bracht. Een mooi groot strand met kleine golven, wat voor Thijs voor het eerst was. Isa vond het wat te spannend, maar Thijs heeft lekker met de golven gespeeld. Er was ook nog een uitzichtpunt waar je naartoe kon lopen en een prachtig uitzicht had over twee baaien.
FotorCreated12

Dag 5: Tour C
En we gaan weer het water op, deze keer voor Tour C. Weer veel van hetzelfde, maar dat is helemaal niet erg. Hoe kun je genoeg krijgen van dit prachtige landschap…. 🙂
Ook een paar nieuwe plekken zoals verborgen strandjes en lagunes. Op sommige plekken moesten we vanaf de boot zwemmen en hebben we geen foto’s kunnen nemen, maar het was weer een topdag! ’s Avonds kwamen Agnes, Jeroen en de kinderen bij ons hotel eten. De eigenaar is Italiaans en had speciaal voor ons lasagne gemaakt. Echt goddelijk lekker! Het was meteen ons afscheid, want zij zouden de dag erna terug reizen naar El Nido. Ik denk niet dat alle kindjes het nog goed beseffen dat het nu weer een lange tijd duurt voordat ze elkaar gaan zien. Hopelijk in juni in Nederland weer! Het was in elk geval erg leuk om zo samen op te trekken tijdens de eerste twee weken van onze reis.
FotorCreated13

Dag 6: Los Cabanos beach en El Nido
Onze laatste dag in El Nido en we kozen er voor om lekker relaxt weer te gaan lunchen bij beachclub The Beach Shack op Los Cabanos beach. Thijs, ons aapje, heeft een favoriete klimboom daar en het water is heerlijk rustig om te spelen. We huurden een scooter en konden zo makkelijk naar het strand, maar ook boodschappen doen voor de volgende dagen en ’s avonds eten in het dorp was zo heel makkelijk. Met z’n 4en op een scooter, trokken we veel aandacht hier,haha. We zijn niet anders gewend op Bali, maar hier vonden ze het heel grappig om toeristen dat te zien doen.
FotorCreated14

Dag 7: El Nido – Port Barton
Vandaag is het Thijs z’n verjaardag. 5 jaar alweer! Bij het ontbijt kreeg hij van ons twee kleine cadeautjes, het grote cadeau (een nieuwe fiets) krijgt hij straks in Nederland. Daarna stond de reis naar Port Barton op het programma. We konden geen minibus meer delen met onze vrienden, dus we hebben zelf vervoer geregeld. Het eerste deel met een public bus richting Puerto Princesa. Er gaat helaas geen bus naar Port Barton, dus we moesten er op een gegeven moment uit en voor het laatste deel hadden we zelf een minibus geregeld. De reis duurde uiteindelijk ruim 5 uur, maar ging erg goed! Thijs en Isa vonden vooral de public bus erg leuk!
In de haven van Port Barton werden we opgehaald door een boot die ons naar de camping bracht. We verblijven 3 nachten in een tent op het strand! En wat een verrassing voor Thijs, want onze tent was helemaal versierd! Echt ontzettend leuk gedaan en Thijs voelde zich helemaal jarig. Op de camping wordt met z’n allen gegeten en ze maken voor lunch en diner een heerlijk buffet klaar. Een beetje laat voor Nederlandse kindjes…. tussen 19.30 en 20.00 uur, maar het is heerlijk eten gelukkig! En na het eten kwam er nog een prachtige spiderman verjaardagstaart voor Thijs, om te delen met de andere gasten.Echt super leuk!
FotorCreated 15

Hoe het verblijf op de camping was lezen jullie in de volgende update!
Tot volgende week!

Recommended Posts
Comments
  • Yvonne
    Beantwoorden

Wow, wat heerlijk ziet dat er allemaal uit zeg. Geniet van de rest van jullie reis. (dan genieten wij stiekem mee met de foto’s)