Alweer week 5 van onze reis en deze week reisden we van Bohol naar Kuala Lumpur. Brachten we 5 dagen door in bruisend Kuala Lumpur en reisden we door naar Bangkok om daar mijn ouders te ontmoeten. Een drukke en afwisselende week dus!

Dag 1: Bohol – Manila – Kuala Lumpur
Een lange reisdag….misschien wel de langste reisdag van de hele trip (op de terugweg na dan). In Bohol liep alles heel soepel gelukkig. Een lekker klein vliegveld en daar gaat meestal weinig mis. Op Manila daarentegen, ging het wat minder soepel. We hadden een korte overstaptijd en moesten nog van terminal wisselen. De shuttle bus tussen de terminals liet 30 minuten op zich wachten en met nog wat andere inefficiënte Manila airport situaties, kwamen we dus precies op het moment dat ze riepen ‘last call for check in Kuala Lumpur’ aangerend met de kinderen en de bagage…..Echt op het nippertje! Na de douane konden we ook meteen door naar het boarden, dus het voordeel was dan weer dat we niet lang hoefden te wachten. Maar fijn was het zeker niet! De vlucht naar KL was zo’n 4 uur en aangezien het vliegveld 60km buiten de stad ligt nog een behoorlijke rit in de taxi. We hadden via Airbnb een appartement geboekt vlak naast de bekende Petronas Twintowers. Echt een perfecte locatie en een fijn appartement met zelfs 2 slaapkamers en een slaapbank in de woonkamer. Wat een luxe!
FotorCreated36

Dag 2: Omgeving verkennen en plannen maken
Een eerste dag staat bij ons meestal in het teken van het verkennen van de omgeving. Een lekker rustig dagje dus. We wandelden naar de grote Suria mall onder de Twintowers en speelden met de kinderen in het KLCC park waar een fantastische speeltuin ligt met uitzicht op deze iconische torens. Verder liepen we wat door het leuke bruisende centrum. Onze wijk is echt het hippe uitgaansgebied van KL en helemaal in het weekend is het overal gezellig druk!  Ook zwommen we nog even in het mooie zwembad wat bij het appartementencomplex hoort. Even afkoelen, want we zijn helaas weer in Bali-achtige temperaturen beland.
FotorCreated37

Dag 3: Indoor speeltuin, China Town en Ikea
Peter had een werkochtend ingepland en ik had een mooie indoor speeltuin gevonden op loopafstand van ons appartement. Hij ging alleen vrij laat open, dus we liepen eerst nog even langs de mooie buitenspeeltuin in het KLCC park. De indoor speeltuin was niet heel groot, maar wel helemaal nieuw, schoon en mooi opgezet. We hebben ons hier dus een paar uurtjes goed vermaakt. Peter kwam ons daarna ophalen en met z’n allen hebben we lekker geluncht. In de middag zijn we naar China Town gegaan en wilden daar een hapje eten. We waren alleen vrij snel uitgekeken, dus besloten maar weer terug te gaan naar onze eigen wijk, totdat we opeens langs de Ikea kwamen…..change of plans! Heerlijk om weer eens de Zweedse gehaktballetjes te eten en Thijs en Isa hebben op de kinderafdeling naar bedjes gekeken voor op hun kamer straks in Nederland. Dat vonden ze zo leuk!
FotorCreated38

Dag 4: Hop op Hop off bus
Deze dag namen we de hop on hop off bus die vlakbij ons appartement stopte. Ideaal! Thijs en Isa waren helemaal hyper dat we in een hoge bus gingen. Dat hadden ze nog nooit gedaan. Meteen namen we plaats bovenin het zonnetje en hadden perfect uitzicht. Het was alleen wel wat warm 🙂
De bus was alleen echt vreselijk traag……hij reed langzaam, het verkeer was druk, de bus maakte lange stops en de route was gewoon wat te lang eigenlijk. Vanaf ons opstappunt tot ons eerste uitstappunt heeft 1,5 uur geduurd en voor de kinderen was dat echt te lang. We hebben gelukkig wel leuke foto’s kunnen nemen bij de KL tower en wijken zoals Litte India en China Town goed kunnen zien. Eerste stop was de botanische tuinen waar we lekker lokaal hebben geluncht bij een paar straat karretjes en waar we hebben gewandeld en gespeeld in de enorme speeltuin. Daarna naar de volgende stop, de nationale moskee. We hadden geluk, want hij was net een uurtje open voor bezoek! Dus hoppa, gewaden aan, hoofddoek om en gaan! Thijs en Isa vonden het een leuk verkleedpartijtje en lachten me nog net niet uit….
De moskee is echt prachtig! Super mooi om gezien te hebben. Daarna door naar de laatste stop, het Titiwangsa park waar we fietsen huurden voor een uurtje en rond het meer fietsten. Ook hier was een schitterende speeltuin waar de kinderen nog even lekker hebben kunnen spelen. De bus was uiteindelijk niet een groot succes, maar we hebben toch een hele mooie dag gehad!
FotorCreated39

Dag 5: Mooiste indoorspeeltuin ever en klimmen voor Thijs
Peter wilde een halve dag werken en ik zou de kinderen meenemen naar een andere indoorspeeltuin, maar ’s ochtends bedacht hij zich en wilde toch graag mee. Gezellig met z’n allen op pad dus! We gingen naar de Jungle Gym speeltuin en dit was echt helemaal super voor de kinderen. Een grote, gloednieuwe speeltuin zoals ze nog nooit gezien hadden. Echt heel mooi opgezet, smetteloos schoon en overal was aan gedacht. Helemaal niet Aziatisch….maar het kan dus echt 😉
We vermaakten ons hier heel wat uurtjes en hadden een heerlijke lunch, maar voor Thijs kwam het hoogtepunt van de dag daarna nog. Hij had een klimles in een echt klimcentrum. Onze kleine aap klom moeiteloos in no time naar de top (12 meter!) van alle wanden en had de tijd van z’n leven. Zo leuk om te zien! In Nederland maar op zoek naar een klimmuur voor Thijs 🙂
FotorCreated40

Dag 6: Canopy Walk en Cultural Show
Deze dag stond in het teken van gratis activiteiten. Ook wel eens even goed voor de begroting 🙂
We begonnen met de canopy walk die aangelegd is op ‘Bukit Nanas’, naast de KL tower. Het is relatief nieuw en allemaal goed opgezet en heel veilig. Uitzicht op het centrum van KL en de KL tower is geweldig! ’s Middags bezochten we een gratis culturele show die 30 minuten duurt en met verschillende soorten traditionele dansen en muziek super leuk is voor de kinderen om te zien. Voor Isa was 30 minuten echt precies goed. Thijs had nog wel langer kunnen kijken, hij is echt gek op dat soort dingen. Na afloop liep hij ook het podium op om iedereen te bedanken en een handje te geven. Zo lief!

FotorCreated41

Dag 7: Kuala Lumpur – Bangkok
Weer een reisdag, en wel naar Bangkok. Na een korte vlucht van 2 uur kwamen we aan in Bangkok. Voor mij de 3e keer, voor Peter de 2e keer en voor de kinderen de eerste keer. Hoogtepunt van deze dag was dat mijn ouders in het hotel op ons stonden te wachten. Wat hadden we hier naar uit gekeken! En helemaal Thijs was de laatste dagen zo ontzettend excited dat hij opa en oma weer zou zien! We slapen in een prachtig luxe hotel aan de rivier met een enorme kamer! We hebben niet veel meer gedaan dan zwemmen, cadeautjes uitpakken, van het uitzicht genieten, van elkaar genieten, in de mall eten en boodschappen doen. Zo fijn om weer samen te zijn!
FotorCreated42

De komende 5 dagen zijn we in Bangkok en gaan we lekker op verkenning. Daarna vliegen we naar Siem Reap om de tempels van Angkor te bewonderen! Maar daarover volgende week meer natuurlijk. Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om mee te kijken met onze reis!

Recommended Posts
Comments
  • evelyn
    Beantwoorden

Wha bizar echt knap dat Thijs zo omhoog klimt!
    Hihi jullie zien er erg knap uit bij de moskee.
    Heel heel veel plezier met je ouders in Bangkok en veel plezier alvast in siem reap