We staan op het punt om naar het vliegveld te gaan en morgen ochtend vroeg landen we in een (waarschijnlijk) koud Amsterdam. Dan zit het er echt op…ik kan het bijna niet geloven! Maar we gaan nu echt ons leven weer verder opbouwen in Nederland. En daar hebben we ook ontzettend veel zin in!
Afgelopen week hebben we nog heel erg veel leuke dingen gedaan, kijk snel mee!

Dag 1: Strand en Asia Park Danang
Vandaag gingen we weer naar het strand in Hoi An. Wat een fijn strand is dit! De ochtend vloog voorbij met zwemmen in de zee, met Thijs spelen in de golven, een fort bouwen met de kinderen en genieten op het ligbedje. Aan het einde van de middag gingen we weer richting Danang, naar het Asia Park deze keer. We hadden eigenlijk geen idee wat we konden verwachten, maar er was een reuzenrad en dat is altijd goed…:-)
Het bleek een gloednieuw pretpark te zijn, wat nog deels in aanbouw is met onder andere 3 achtbanen, een reuzenrad en leuke attracties voor de kleintjes. Het ging pas om 16 uur open, dus niet helemaal gemaakt op Nederlandse kindjes die normaal op tijd in bed liggen…..maar we hebben een topmiddag/avond gehad! Isa is voor het eerst in haar leven in de achtbaan geweest en vond het geweldig!
FotorCreated66

Dag 2: Strand en oude stad
Peter had een werkochtend ingepland en ik ging met mijn ouders en de kinderen weer naar het strand. We hebben het strand hier nu helemaal ontdekt 🙂
Eerst even een lekkere cappuccino gehaald bij ons favoriete tentje waar ook een speeltuin is voor de kinderen en daarna door naar het strand. Weer heerlijk met de kindjes gespeeld in het water en Thijs heeft zich gestort op het verzamelen van bierdopjes en kwam tot meer dan 100 dopjes vandaag! ’s Middags gingen mijn ouders samen even de oude stad in en hebben Peter en ik een uurtje in de lokale indoorspeeltuin van Hoi An gespeeld met de kinderen. Heel klein en lokaal…maar prima voor een uurtje en voor 1,5 euro p.p. We ontmoetten mijn ouders weer in de oude stad en aten daar met z’n allen. Het blijft elke keer weer speciaal om daar tussen alle lampionnen te lopen. Na het eten haalde ik mijn opmaat gemaakte schoenen op en wat ben ik daar blij mee! Ook wel nodig met het koude weer wat nu voorspeld wordt in Nederland 🙁
FotorCreated67

Dag 3: Mall in Danang
Peter werkte vandaag weer en aangezien we Thijs en Isa hadden beloofd om nog een keer terug te gaan naar de indoorspeeltuin in de mall in Danang, besloten we om dat vandaag te doen. Weer een gezellige ochtend in de mall dus, met twee hele gelukkige kindjes! De rest van de dag was heel rustig bij het hotel, in het zwembad en in de oude stad voor avondeten. Thijs moest nodig weer geknipt worden en na het eten zagen we een aardige lokale kapper, die Thijs z’n mooie dikke blonde haar weer even onder handen heeft genomen voor 2 euro. Best aardig gelukt ook nog!
FotorCreated68

Dag 4: Strand en laatste keer oude stad
Vandaag besloten we om nog 1x naar het strand te gaan, en te genieten van de heerlijke temperatuur daar en te spelen met de kindjes. Thijs en Isa bouwden met opa een mooi kasteel wat versierd werd met de bierdopjes die ze twee dagen eerder hadden verzameld.
’s Avonds gingen we ook voor de laatste keer naar de oude stad en de kinderen mochten een lampion uitzoeken voor in hun slaapkamers in Nederland straks. Dat was een leuk klusje en na een uitgebreide vergelijking hebben ze allebei een hele mooie uitgekozen!
FotorCreated69

Dag 5: Naar Singapore
Weer een reisdag. Vandaag vliegen we naar Singapore! Behoorlijk laat alleen, dus we hadden nog de hele ochtend. We besloten om lekker koffie met taart te gaan halen bij ons favoriete café en terwijl de kindjes speelden in de speeltuin, vloog de ochtend voorbij. We hadden nog een lunch tegoed in het hotel en na een laatste keer zwemmen in het zwembad, vertrokken we naar het vliegveld in Danang. De vlucht naar Singapore was via Siem Reap, waar we er een uurtje uit moesten, om vervolgens weer in hetzelfde vliegtuig naar Singapore te stappen voor de laatste 2 uur. Sinds Bangkok zaten we op 5 uur tijdsverschil met Nederland, maar nu in Singapore zijn we helaas weer op 6 uur verschil en daardoor kwamen we ook pas tegen 23 uur aan in het hotel. Weer ons vertrouwde Fairmont hotel waar we nu voor de 4e keer verblijven. Zo fijn om deze reis hier af te sluiten!
FotorCreated70

Dag 6: Botanic Gardens en Vivo Mall
We beginnen de dag behoorlijk laat, omdat de kinderen heel laat wakker zijn. De klok is een uur vooruit gegaan en ze lagen pas om 23.30 uur in bed, dus toen ze pas rond 09.00 uur hun ogen open deden, waren wij best blij! In 5 jaar niet zo lang kunnen uitslapen, haha.
We deden boodschappen voor een picknick lunch en namen een taxi naar de Singapore Botanic Gardens. We waren eerder al wel in de Botanc Gardens geweest met de kinderen, maar alleen in het kindergedeelte en nu hebben we het hele park door gelopen. Van Zuid naar Noord. Wat een schitterend park zeg! Een enorme diversiteit aan begroeiing en zoals de rest van Singapore ontzettend goed onderhouden en spotloos schoon. We eindigden de wandeling in de Jacob Ballas Childrens Garden en terwijl de kinderen heerlijk met water speelden, genoten we van onze picknick lunch (bruin brood met kaas!). Vanaf hier namen we de metro naar de Vivo Mall, waar we wat schoenen en kleding voor de kinderen wilden kopen. De speeltuin die Thijs en Isa de vorige keer zo leuk vonden in deze mall was helaas dicht, maar we zijn wel geslaagd voor schoenen voor Thijs. De rest van de middag hebben we rustig aan gedaan in het hotel en aangezien de kinderen nog behoorlijk moe waren van een korte nacht hebben we vroeg wat gegeten in de buurt van het hotel.
FotorCreated71

Dag 7: Hop on Hop off bus
We hebben dit eerder gedaan in Kuala Lumpur en toen waren we niet enorm enthousiast over deze bussen, maar in het goed georganiseerde Singapore verdient het een tweede kans. Weer vrij laat, omdat Isa pas om 9.45 (!?) wakker was….zaten we in de Hippo Tours Bus. Eerste stop was Little India, waar we in de 3 eerdere bezoeken aan Singapore, nog niet geweest waren. Zo leuk om naast de hoge torens van het CBD ook nog leuke kleine authentieke wijkjes te ontdekken! Met laagbouw en een hele eigen unieke sfeer. We kwamen alleen midden in een tropische bui terecht die even roet in het eten gooide, maar we vonden een cafeetje om te schuilen en een spelletje mens erger je niet te spelen terwijl we aan het wachten waren op het overtrekken van deze bui. Na ongeveer een uur konden we weer verder en zijn we via een mooie Hindu tempel weer naar een opstapplaats van de bus gelopen. Deze keer een andere lijn, waar we bij Kampong Glam zijn uitgestapt. De oude Sultans wijk, met een gezellig Turkse, Arabische sfeer. Ik had vooraf een leuk restaurant uitgezocht waar de kinderen konden spelen/knutselen (Eat Play Love) en via de bekende Sultans Mosque zijn we weer verder gegaan met de bus. We hebben hierna alleen het rondje afgemaakt met de bus, door China Town, CBD en de Marina Bay, wat ook prachtig is vanuit een hoge bus! ’s Middags hebben we lekker gezwommen in het hotel en ’s avonds wat gegeten op een foodcourt in de buurt (Food Republic in 313@Somerset mall). Dit blijft een favoriet vanwege het enorme aanbod en een leuk speeltuintje voor de kinderen! ’s Avonds legden m’n ouders de kinderen op bed en genoten Peter en ik van onze voorlopig laatste datenight. We hadden geen zin meer om ver weg te gaan, dus we hebben heerlijk in de bar bij het zwembad een wijntje gedronken en teruggekeken op de afgelopen 2 jaar.
FotorCreated72

Dag 8: Gardens by the Bay en vliegen naar Nederland
Heel gek, om wakker te worden en te beseffen dat het nu echt de laatste dag is. Voor de laatste keer de tassen inpakken (dat ga ik dus niet missen!) en dan nog een hele dag om te besteden want de vlucht is pas na middernacht. We haalden lekkere broodjes in de mall onder ons hotel en namen de metro naar Marina Bay Sands. Vanuit daar zijn we door de Gardens by the Bay naar de prachtige waterspeeltuin gelopen. Alweer de 3e keer dat we hier zijn met de kinderen en het blijft een feestje. Thijs heeft eerst genoten in de speeltuin en op het klimparcours, terwijl Isa al in het water stond. Daarna hebben ze nog even samen rond gerend tussen alle waterstromen, totdat de regen los barstte. Weer een enorme wolkbreuk! We besloten om na de bui maar terug te lopen naar de metro, want de donkere wolken voorspelden niet veel goeds. In de Suntec Mall hebben we bij Cotton On (hadden ze die winkel maar in Nederland!) leuke kleding nog voor Thijs gekocht. Hij moest heel erg lachen om de lange broeken….voelt zo gek! En nu zitten we in de ‘Hospitality Lounge‘ van het hotel te wachten (kindjes slapen gelukkig) tot we straks kunnen gaan eten en daarna naar het vliegveld kunnen gaan. Om 00.15 vliegen we met Garduda naar Amsterdam en mijn ouders een half uurtje later met KLM. En dan staan we morgenochtend weer op Nederlandse bodem. Met 10 graden en teenslippers aan….
FotorCreated73

Dit was dus het laatste verslag van onze ‘Big Familytrip‘. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om onze avonturen te volgen en stay tuned voor heel wat bestemmingsartikelen van alle mooie plaatsen waar we geweest zijn! Ik vond het zelf heel leuk om te zien dat onze bezoekersaantallen tijdens deze reis gestegen zijn met bijna 1000, bedankt allemaal voor het volgen van onze reis en de leuke reacties!

De komende tijd zal voor ons in het teken staan van het settelen in Nederland. Thijs gaat meteen de eerste week al wennen op school en de week erna echt naar school. We hebben een huis nodig in de buurt van school en er moet gewoon ontzettend veel geregeld worden. Via Social Media zullen we korte updates hierover blijven plaatsen, maar op de site kan het de komende tijd dus even wat stiller zijn.

Recommended Posts
Showing 2 comments
  • Jeanet
    Beantwoorden

Heel veel succes met alle veranderingen!! Super om al jullie avonturen te volgen 😀

• Tikva

Welkom thuis, ik heb genoten van jullie belevenissen de afgelopen 2 jaar. Benieuwd hoe het leven nu in Nederland weer gaat zijn.