Weer een week voorbij….het einde begint nu toch echt in zicht te komen! Afgelopen week waren we eerst nog in Siem Reap en vlogen we naar Da Nang in Vietnam. We verblijven nu 10 dagen in het schitterende Hoi An, waar we echt even rust nemen om ons voor te bereiden op onze terugkeer naar Nederland. We zijn samen 5,5 jaar geleden samen ook al in Hoi An geweest en ik 13 jaar geleden met een vriendin. We zijn echt verliefd op dit mooie plaatsje en kozen dit dus als de plek waar we vlak voor we terug gaan naar Nederland en ons nog 1x in de drukte van Singapore storten, even rustig vakantie wilden vieren. We vonden een mooie accommodatie en genieten optimaal van de relaxte dagen en het mooie stadje. Kijk snel mee naar de foto’s van afgelopen week!

Dag 1: Angkor
Onze laatste hele dag in Siem Reap en ook de laatste dag op onze drie-daagse Angkor pas. We hebben inmiddels de meest bekende en voor de hand liggende tempels wel gezien en kiezen er voor om met onze tuktuk vrienden twee verder gelegen tempels te bezoeken. Het is een behoorlijke rit in de hobbelige tuktuk…..maar de reis er naartoe is alleen al de moeite waard. We rijden door meer landelijk gebied en krijgen een mooi kijkje in het plattelandsleven van Cambodja. De tempel is ook schitterend en we komen net voor een enorme bui weer veilig bij het bezoekerscentrum waar we droog staan. De bui is behoorlijk heftig en als het blijft regenen, besluiten we om de tweede tempel maar over te slaan en in de regen weer terug te rijden. ’s Middags blijven we lekker bij het hotel en genieten van het afgekoelde zwembad door de regen.
FotorCreated59

Dag 2: Lange dag wachten en vliegen naar Da Nang
Onze vlucht gaat pas ’s avonds om 19 uur, dus helaas bestaat vandaag vooral uit wachten. In de ochtend genieten we eerst nog van een voetmassage in het hotel en daarna pakken we in en verhuizen we met z’n allen naar 1 kamer die we voor de dag mogen gebruiken. Mijn vader voelt zich vandaag helemaal niet lekker, dus super fijn dat we in elk geval nog een kamer hebben. We vullen de dag met zwemmen, spelen, lunchen, slapen en TV kijken. Uiteindelijk gaat het nog best snel voorbij, maar echt leuk zijn deze dagen nooit. De reis gaat heel soepel, de vliegtijd is ook maar 1 uur, en om half 10 zijn we in het hotel. Een prachtig huis in koloniale stijl, met slechts 4 kamers. Samen met mijn ouders bezetten we de bovenverdieping en we hebben zeeën van ruimte!
FotorCreated60

Dag 3: Hoi An verkennen en verjaardag
We ontbijten heerlijk in de prachtige tuin van het hotel en gaan er dan met de fiets op uit. We fietsen eerst naar een speeltuin voor Thijs en Isa, want de afgelopen dagen in Angkor, was er weinig te spelen voor ze….dus nu kunnen ze even lekker hun gang gaan. Het is alleen ontzettend warm in de speeltuin, dus we houden het er niet heel lang uit en besluiten dan om naar het dorp te fietsen. De afstanden vallen een beetje tegen, en met de warmte erbij, komen we behoorlijk bezweet aan in het dorp. We lopen een snel rondje door dit prachtige dorpje, om m’n ouders te laten zien wat we hier nu zo leuk vinden en dat was hen gelukkig ook al snel duidelijk 🙂
We vinden een leuk plekje om te lunchen en taart te eten, want vandaag is mijn verjaardag! Nadat we weer terug zijn gefietst naar het hotel besluiten we dat we voortaan de taxi maar gaan nemen, haha. ’s Avonds bewonderen we Hoi An by night wat echt magisch is. We eten heerlijk met uitzicht over de rivier en de 100en lampionnen. Bij terugkomst in het hotel, heeft het personeel buiten een tafel gedekt met een prachtige taart en een bos bloemen. Wat een bijzondere verjaardag weer!
FotorCreated61

Dag 4: My Son tempels
Peter heeft de hele dag ingepland om te werken en ik ga samen met mijn ouders en de kinderen naar de tempels van My Son, op ongeveer een uur rijden van Hoi An. We huren een auto met chauffeur voor de dag en gaan op pad. Ondanks dat we net behoorlijk wat tempels hebben gezien in Cambodja, was dit ook weer prachtig! De tempels zijn uit redelijk hetzelfde tijdperk als de tempels in Angkor en zijn weliswaar lang zo groot niet, maar het decor waar ze tegenaan gebouwd zijn is wel echt schitterend. Een mooie groene bergachtige omgeving, waar in Angkor alles vlak en dor is. Dus ook weer erg de moeite waard! Vanaf de ingang werden we met een elektrische, soort golfkarretje achtige, auto naar de tempels gebracht en dat was voor de kids helemaal leuk.  ‘Er is hier toch wel wat voor kinderen, mama’ zei Thijs blij. ’s Avonds eten we bij een heel leuk restaurant waar buiten een speeltuin is voor de kinderen, en dat was echt een succes!
FotorCreated62

Dag 5: Mall in Da Nang
Vandaag moest Peter ook werken en dus namen mijn ouders en ik de kinderen mee naar Da Nang. We hadden gehoord over een indoor speeltuin in een mall en vonden dat de kinderen na zoveel tempels in de afgelopen week wel een speeldag hadden verdiend. We konden vooraf weinig informatie vinden over de speeltuin, maar het was zo ontzettend leuk! We dachten eerst dat het alleen een kleine indoor speeltuin was met wat klim dingen, maar later kregen we door dat alle andere dingen, zoals botsauto’s, draaimolen, speelautomaten en jobs zoals bij Kidzania ook inclusief waren. We hebben ons hier dus ruim 3 uur vermaakt en de kinderen hebben echt een geweldige ochtend gehad. ’s Middags zijn Peter en ik samen Hoi An in gegaan om wat kleding te laten maken. Ik heb uiteindelijk een paar leren laarsjes besteld en Peter een nette blouse, voor als we straks weer in Nederland zijn. Even kijken hoe het uitpakt en dan bestellen we later misschien wel meer. M’n ouders namen de kinderen mee naar het oude centrum en daar hebben we weer heerlijk langs de rivier gegeten.
FotorCreated63

Dag 6: Strand
We waren eigenlijk nog helemaal niet op het strand geweest, dus dat werd wel tijd. ’s Ochtends vroeg namen we de taxi naar een prachtig strand in de buurt en hier hebben we een heerlijke ochtend gehad. Met kinderen is dit echt een perfect strand! De zee is rustig, geen hoge golven, geen koraal en stenen en mooi zand om mee te spelen. We huurden een paar bedjes en genoten van verse fruitsapjes, bouwden een fort met de kinderen en zwommen uiteraard in de zee. We lunchten in de tuin van het hotel en ’s middags bleven we rustig bij het hotel. ’s Avonds aten we weer in het oude centrum en haalde Peter z’n blouse op die perfect gelukt was!
FotorCreated64

Dag 7: Rustig dagje
Vandaag was een ultieme rustige dag, die we eigenlijk maar heel weinig hebben. Peter werkte ’s ochtends en ik ging met m’n ouders en de kinderen koffie drinken en spelen bij het restaurant met speeltuin net buiten het centrum van Hoi An. De kinderen speelden heerlijk in de tuin en op de trampoline en wij hadden de lekkerste cappuccino tot nu toe! Van de koffie rolden we zo door naar de lunch bij een ander tentje in het oude centrum van Hoi An en daarna kon ik m’n schoenen passen. Wat zitten ze lekker! Echt zo fijn, op maat gemaakte schoenen! Er moesten nog een paar aanpassingen gedaan worden, dus ik kan ze morgen ophalen. ’s Middags waren we weer bij het hotel en speelden we met waterballonnen, werkte ik een paar uurtjes aan de site en namen m’n vader en Peter de kinderen op de fiets mee naar de speeltuin waar het de eerste dag te warm was. ’s Avonds aten we bij een heel leuk tentje waar ze mocktails voor kinderen op het menu hadden staan, dus Thijs zat aan de smurfen cocktail 😉
FotorCreated65

Woensdagmiddag vliegen we naar de laatste bestemming van onze reis, Singapore. Maar tot die tijd gaan we hier heerlijk genieten van onze ‘vakantie’!
Tot volgende week! xx

Recommended Posts
Comments
  • evelyn
    Beantwoorden

Super leuk om te lezen. heerlijk relaxed en fijne vakantie modus. Blijf Hoi An ook een heerlijk dorpje vinden. Cool dat je schoenen hebt laten maken. Veel plezier alvast in Singapore!