Vorige week waren we een weekje op vakantie in Perth. Wat een ontzettend fijne stad is dat zeg! We zouden er zo kunnen wonen. Maar wees niet bang, we doen het niet en komen echt terug naar Nederland 😉
Dit verslag van de vakantie maak ik op dezelfde manier zoals ik van plan ben de weekverslagen tijdens de reis te doen. Even kijken of dat werkt :-). Kijk snel mee!

Dag 1: vliegen, inchecken en centrum verkennen
Dag1
’s Ochtends om 03.45 ging de wekker en om 04.30 stond de chauffeur voor de deur. Wat een tijden…..de kinderen vonden het reuze interessant om midden in de nacht op de staan. Het was een korte vlucht van 3.30 uur die soepel verliep. Het vliegen met de kids wordt steeds makkelijker gelukkig. Op het vliegveld namen we een bus naar het centrum en op goed geluk stapten we in het centrum ergens uit. Het bleek de goede halte en na slechts 5 minuten lopen waren we bij ons hotel (Ibis). De kamer is aan de kleine kant met z’n 4en maar verder prima en de locatie is echt super. We bleken onze buggy vergeten te zijn voor Isa, dus bij de bekende budget keten ‘Target’ halen we een vakantiebuggy voor 12 euro. We zitten midden in het centrum en slenteren ’s middags lekker even langs alle winkels. Wat een heerlijkheid die Westerse winkels! Op een groot plein waren speelfonteinen aangelegd voor de kinderen, dus hup, kleren uit en in de onderbroekjes lekker even rennen en wat energie kwijt van deze lange reisdag!

Dag 2: Caversham Wildlife Park
Dag2
Deze dag stond een bezoekje aan het Caversham Wildlife Park op de planning. Een soort mini dierentuin met allemaal leuke dingen voor de kinderen. Zo konden ze zelf de kangoeroes eten geven, wat echt een enorm succes was. Ook was een ‘Farm Animal Show’ waarin werd geshowd hoe een schaap geschoren wordt en waar Thijs naar beneden werd geroepen samen met nog een paar kindjes. Ze kregen allemaal een flesje melk en de presentator gaf aan dat het een wedstrijdje was wie als eerste zijn melk op had. Thijs riep nog in paniek naar ons ‘maar ik lust helemaal geen melk!’. En toen werden er een paar lammetjes binnen gelaten en gaven ze allemaal hun flesje melk aan een lammetje. Zo leuk! Verder konden we nog op de foto met een wombat. Wat een bijzonder dier zeg! En hebben we koalas van dichtbij gezien. Er was ook een grote speeltuin en een waterspeeltuin bij, dus dit was voor de kinderen een topdag!

Dag 3: Kings Park, mislukt uitje naar de kinderboerderij en ‘hawker market’
Dag 3
Deze dag begonnen we in het grote Kings Park wat bij ons hotel om de hoek lag. Wat een enorm park! Maar wij hebben ons vooral gericht op het familie gedeelte en de kinderen hebben een heerlijke ochtend gehad in de speeltuin. Zo fijn om gewoon lekker buiten te kunnen spelen. Dat missen we echt op Bali. We hadden spullen meegenomen voor een picknick lunch, dus daarna hebben we lekker gepicknickt in het park. Peter had die middag een paar uur ingepland om te werken, dus ik nam de kinderen mee met het openbaar vervoer naar een kinderboerderij. In plaats van 45 minuten deden we er een uur en 15 minuten over (!?), de aansluitingen liepen helaas niet helemaal soepel. En toen we er eindelijk aankwamen, bleek hij net dicht te zijn. Wat een teleurstelling! Zo lang onderweg geweest voor niks 🙁
Gelukkig hadden we onderweg een leuke speeltuin gezien, dus zijn we daar even heen gegaan voordat we weer aan de reis terug begonnen. We ontmoetten Peter weer op de hawkermarket, (stalletjes markt) om een hapje te eten. We vonden wat leuke Aziatische stalletjes met lekker eten en zagen zelfs een poffertjes kraam!

Dag 4: Fremantle en barbecueën
Dag4
We namen de trein naar het schattige plaatsje Fremantle, vlakbij Perth. Gelukkig vinden de kinderen het geweldig om met het OV te reizen! Frementle heeft een prachtig historisch centrum met een mooie markthal, waar we eerst hebben rondgelopen. Daarna zijn we richting het water gelopen en konden we het natuurlijk niet laten om in het grote reuzenrad te gaan met z’n allen. We hebben een stuk door de haven langs het water gelopen en fish and chips gegeten in 1 van de vele leuke tentjes hier. Aan het einde van de middag zijn we weer richting Kings Park gegaan waar de kinderen heerlijk hebben gespeeld en we zowaar hebben gebarbecued! Overal staan namelijk gratis elektrische barbecues die je kunt gebruiken. Echt bizar hoe netjes die allemaal blijft.

Dag 5: Hillaries Boat Harbour en weer barbecuen
Dag5
We gingen naar het recreatiegebied ‘Hillaries Boat Harbour’. Dit is een havengebied met een aangelegd strandje, een speeltuin, restaurantjes, winkels, een kermis en een klein themapark. Wij hebben de ochtend doorgebracht op het strand en in de speeltuin. Daarna hebben we langs het water gewandeld en bij alle restaurantjes gekeken en besloten om een broodje kebab te bestellen voor lunch. Dat was ook lang geleden zeg! Maar zo lekker! De kinderen mochten op de kermis nog wat leuks uitzoeken voordat we weer de bus terug naar Perth namen. ’s Avonds hebben we weer gebarbecued. Het was zo’n succes de dag ervoor, dat het nog een keer in de herhaling moest 🙂
Ik geloof dat de kinderen nu ook wel fan zijn van barbecueën! Lekker rondrennen en spelen. Af en toe wat eten halen. Wij hadden een flesje wij erbij en waren ook volmaakt tevreden 🙂

Dag 6: inpakken, uitzichtpunt en terugreis
dag6
Na ontbeten, ingepakt en uitgecheckt te hebben, zijn we in het centrum langs de bekende ‘Bell Tower’ en langs het water gelopen. De haven in Perth centrum is een ontzettend mooi en modern gebied. Daarna namen we de bus verder het Kings Park in, naar een uitzichtpunt waar we mooi over Perth konden uitkijken. Het was vrij bewolkt, maar het uitzicht was echt prachtig! We zijn dwars door het park naar het familiegedeelte weer gelopen om de laatste uurtjes te spelen met de kinderen en lekker te lunchen in het zonnetje. We hebben na de lunch nog even wat gewinkeld en toen de bus naar het vliegveld genomen. Het vliegtuig vertrok een half uur eerder, wat ik nog niet eerder heb meegemaakt, maar wel fijn was! Rond 22 uur waren we weer thuis. Beetje onhandige tijd voor de kids, maar de volgende dag zaten ze toch weer fris en fruitig op school.

Zo dit was het uitgebreide verslag van onze vakantie naar Perth. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!