Alhoewel we dit jaar laat vakantie hebben en voor mijn gevoel nog een eeuwigheid naar school en werk moeten….komt de zomervakantie ook al dichtbij! We hebben dit jaar weer leuke plannen en daar wilde ik jullie wat meer over vertellen

Overwegingen
We vinden zoveel dingen leuk om te doen dat het altijd een lastige keus is waar we de lange zomervakantie gaan doorbrengen. We zijn echt fan van kamperen en we merken dat de kinderen ook heel gelukkig worden op de camping. Daarnaast zouden we natuurlijk het liefst elke vakantie naar Bali gaan om daar weer iedereen te zien en weer even terug te stappen in ons heerlijke leventje daar. Maar….we willen ook nieuwe dingen ontdekken met de kinderen. We besloten uiteindelijk om dit jaar in de meivakantie naar de camping te gaan. We hebben heerlijk 2 weken doorgebracht op een camping in Toscane en daar hebben we ontzettend van genoten allemaal. Dat maakte de keuze voor de zomer al weer wat makkelijker, het zou sowieso ver weg worden. Azië is onze eerste liefde, dus gekeken naar wat we daar nog willen. Sri Lanka stond hoog op ons lijstje, dus er werd geboekt. Tot twee keer toe….en twee keer ging er wat mis met de tickets. Nog nooit eerder meegemaakt….een teken wellicht? Dit jaar maar even geen Sri Lanka voor ons, en met de recente aanslagen zijn we daar eigenlijk wel blij mee. Toen hadden we onze zinnen gezet op Costa Rica. Ik ben daar 12 jaar geleden geweest met mijn vriendin, maar Peter en de kinderen zijn er nog niet geweest. Ik ben erg fan van Costa Rica en het lijkt mij met de kinderen ook erg leuk! Het liefste combineren we deze reis met een paar dagen New York, maar het lukte niet om goede tickets te vinden. Mensen die mij goed kennen, weten dat ik niet snel opgeef als het gaat om tickets en ik kan er avonden aan besteden, maar we konden niks betaalbaars vinden. Daarnaast ging KLM later in 2019 directe vluchten uitvoeren van Nederlands naar Costa Rica, dus besloten we om deze reis op de lijst te houden. Terug naar Azië. Op Kuala Lumpur, Bangkok, Singapore is altijd wel voordelig te vliegen dus begon de zoektocht opnieuw. We vonden uiteindelijk hele goede tickets met KLM van Amsterdam naar Kuala Lumpur en terug van Singapore naar Amsterdam. Direct geboekt en daarna kon de invulling beginnen. Het leukste deel!

Maleisië
Het zal niet onze eerste keer Maleisië zijn. 19 jaar geleden bezochten Peter en ik samen Maleisië al voor een paar weken. In 2016 waren we met de kinderen een paar dagen in Kuala Lumpur, wat ook erg leuk was!

Jungle
Als je naar Maleisië gaat, moet je eigenlijk wel naar de jungle…toch? We hadden bedacht om naar Taman Negara te gaan, waar we 19 jaar daarvoor ook samen geweest zijn. Het lag echter behoorlijk uit de route want de andere plaatsen die we wilden bezoeken, lagen meer naar het noorden. Dat zou betekenen dat we op en neer vanaf Kuala Lumpur zouden moeten om Taman Negara te bezoeken. We zouden daar 2 dagen reistijd mee verliezen en aangezien we er zelf al geweest zijn, vonden we het dat niet waard. We gaan nu een uur ten noorden van Kuala Lumpur een paar nachten in een tent aan een rivier in de ‘jungle’ slapen. Niet zo’n grote jungle als Taman Negara, maar we zitten in de bossen, kunnen mooie wandelingen maken met de kids en we zitten aan de riviertje waar ze in kunnen zwemmen. We kijken hier erg naar uit!

Ipoh
Hier zijn we nog nooit geweest, maar we hebben begrepen dat Ipoh erg booming en hot is. Het is een streetart en foodie paradijs. We slapen in een minimalistisch en industrieel pand midden in het centrum en zijn benieuwd wat we hier allemaal gaan doen!

Pulau Pangkor
Een prachtig eiland voor de West kust van Maleisië. Picture perfect stranden
en weinig te doen, behalve relaxen. We verblijven in een kleinschalig en lokaal guesthouse met een mooi zwembad. Heerlijk weer even een paar dagen relaxen op het strand!

Penang
Ik moet eerlijk zeggen dat Peter en ik 19 jaar geleden totaal geen fan waren van Penang. We verbleven in Georgetown, vonden het vies en warm en de zee zat vol kwallen zodat je niet kon zwemmen. Dat zijn letterlijk mijn enige herinneringen van Penang. Nu lazen we de laatste tijd echter hele leuke verhalen over Penang. Georgetown heeft zich net als Ipoh ontwikkeld tot een streetart en foodie paradijs en op het schiereiland zijn prachtige hotels om in te verblijven. We gaan Georgetown een tweede kans geven en hopelijk worden we positief verrast!

Langkawi
Het langst zullen we verblijven op Langkawi. Ook nog niet eerder geweest, maar het leek ons een leuke mix tussen mooie stranden, dagtochtjes die je kunt doen en toch de bedrijvigheid van een leuk stadje. We zullen vast scooters huren om het eiland te gaan verkennen, de kabelbaan en skybridge bezoeken en naar Underwater World gaan. Ik denk niet dat we ons zullen vervelen!

Singapore
En dan last but not least Singapore! Toen we de kinderen vroegen waar ze graag heen wilden dit jaar, was dat ook Singapore. We zijn echt gek geworden op deze stad. In de tijd dat we op Bali woonden, kwamen we hier regelmatig om ons visum te verlengen en we vinden het zo’n leuke stad met de kinderen! De laatste 3 dagen zijn we dus in Singapore en zullen we in elk geval een dagje naar Universal Studios gaan.

We vinden het allemaal wel heel gek om zo dicht bij Bali te zijn en er dan niet heen te gaan…maar we kijken ook heel erg uit naar dit nieuwe avontuur! Als je nog tips voor ons hebt voor bovengenoemde plaatsen, dan hoor ik het graag!